Fourfield

Kungsgatan 33

111 56 Stockholm

Customer Service

Customer Service

VILKA ÄR VI?
Fourfield är ett distributionsföretag inom sport och mode. Bolaget har funnits sen 1997 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Försäljningen är idag till totalt 26 länder, med fokus på Skandinavien. Bolagets filosofi bygger på starka, marknadsledande varumärken och en stark och långsiktig relation med våra partners, återförsäljare, agenter och producenter, genom en effektiv och professionell organisation och ett starkt engagemang. Vi är ca 50 personer som sitter på 3000kvm med kontor och showrooms i Hammarby Sjöstad, och filialer i Oslo, Helsingfors och Köpenhamn. För mer information se www.mno.se.

Vi söker nu en medarbetare till vår customer service som ska ingå i vårt back-office team.

VAD SÖKER VI?

Som customer service medarbetare är du en viktig del av relationen med våra kunder och samarbetspartners, samt ett stöd till interna funktioner. Du är första kontaktperson för varumärkesrelaterade och allmänna frågor, samt agerar som spindeln i nätet för många interna frågor. Du ingår i det administrativa teamet och arbetar nära säljorganisationen och vårt tredjepartslager.

Du förväntas vara flexibel, lösningsfokuserad, noggrann och att alltid ha kundupplevelsen i fokus. Du strukturerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och tar ansvar för att arbetet utförs korrekt. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo samt är utåtriktad, social och har god samarbetsförmåga.

Vi letar efter någon med stark ansvarskänsla, engagemang och utvecklingsdriv som vill vara med på vår spännande resa!

DINA HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER

  • Du är första kontakt för kunder och samarbetspartners i kundserviceärenden
  • Du är övergripande ansvarig för generell problemlösning internt och externt, och agerar länk mellan admin och sälj
  • Du är med i hanteringen av ordrar, reklamationer, returer och leveranser
  • Du arbetar nära vårt e-handelsteam i det dagliga arbetet, för att se till att våra varumärken hanteras på bästa vis
  • Du säkerställer uppdatering och underhåll av kunddatabas
  • Du bevakar och följer upp lagersaldon och avvikelser mot vårt externa lager
  • Du håller en hög nivå av kommunikation inom ansvarsområdet, både internt och externt

DIN PROFIL

  • God erfarenhet från kundservice eller liknande administrativt arbete är en förutsättning. Erfarenhet från e-handel/logistik är meriterande.
  • Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift både på engelska och svenska. Övriga nordiska språk är meriterande.
  • Du har en analytisk förmåga och öga för detaljer
  • Du har starka administrativa färdigheter och kunskaper i Office (främst Excel)
  • Du är lösningsorienterad och serviceminded
  • Du har vana vid arbete i affärssystem (Microsoft Dynamics NAV är i synnerhet meriterande) och allmänt god kunskap inom IT
  • Erfarenhet och intresse från sport/mode är meriterande

Ange referensnummer: Fourfield Customer service

Välkommen med din ansökan snarast, då urval sker löpande

Vi tar emot ansökan via epost: